اثرات استفاده از روغن موتور نادرست

نویسنده مدیر 2018/02/04 10:46:10 0 نظر

تاثیرات استفاده از روانکار صنعتی نا مناسب در ماشین آلات

 

در صورت استفاده از روغن موتور نا مناسب چه اتفاقی برای اتومبیل شما خواهد افتاد؟ آیا با این کار آسیب جدی در بلند مدت وارد خواهد شد؟

 

وقتی بحث روانکار های اتومبیل به میان می آید، مردم معمولا به روغن موتور و روغن انتقال خودرو های خود فکر می کنند. هر دو این روانکار ها وظیفه کاهش اصطکاک، تمیز کاری و خنک نگه داشتن قطعات ماشین آلات را بر عهده دارند. عملکرد این روانکار ها متکی به روغن های پایه با کیفیت و افزودنی های آن ها است. اما شباهت ها همین جا به پایان می رسد، زیرا مجموعه ای از تفاوت ها در فرمولاسیون، خواص فیزیکی و فواصل تخلیه وجود دارد. حتی در همین دو نوع روانکار، برند ها، نمره ها و نامگذاری های متفاوتی وجود دارد. به طور خلاصه، شما باید بدانید که خودرو شما چه چیزی نیاز دارد و چه چیزی خریداری می کنید.

 

مایعات انتقال بر اساس سازنده وسیله نقلیه، نوع انتقال و شرایط عملیاتی متفاوت هستند. قانون طلایی این است که هرگز این مایعات را مخلوط نکنید، زیرا هر گونه ناسازگاری می تواند عوارض جانبی فاجعه آمیزی بر روی انتقال داشته باشد. خسارات کوتاه مدت ممکن است شامل لغزش چرخ دنده ها یا چنگک ها باشد، در حالی که آسیب های درازمدت می تواند باعث نارسایی فاجعه ای در انتقال شود.

 

برای روغن موتور گزینه های بسیار بیشتری در مقایسه با سایر رونکار های صنعتی موجود در بازار وجود دارد. این امر می تواند منجر به سردرگمی در مورد خرید و آنچه خودرو شما نیاز دارد باشد. اغلب مصرف کنندگان روغن را برای ماشین خود بر اساس قیمت خریداری می کنند. همانند بیشتر اقلام مصرفی، شما واقعا چیزی را که برای آن پرداخت می کنید دریافت خواهید کرد.

 

روغن صنعتی

 

ویسکوزیته (غلظت) مهمترین ویژگی فیزیکی یک روغن صنعتی است. برای روغن موتور، مقادیر گوناگون ویسکوزیته قابل دسترس است. انتخاب غلظت غلط، شایع ترین عدم سازگاری یک روان کننده با یک ماشین است. اگر غلظت روغن انتخاب شده پایین تر از نیاز ماشین باشد، میتواند منجر به افزایش شدید فرسودگی قطعات شود. اگر روان کننده دارای گرانروی بالا تر از نیاز باشد، می تواند باعث کمبود جریان روغن و افزایش کشش قطعات شود و در نتیجه باعث کاهش چشمگیر بازده ماشین آلات گردد. هر دو این شرایط در آینده نزدیک و درازمدت بر روی دستگاه تاثیر منفی خواهند گذاشت.

 

یکی از عواملی که اغلب نادیده گرفته می شود، طول عمر مفید تعیین شده برای روغن موتور است. به یاد داشته باشید که در فرمول بندی بین بنزین و موتورهای دیزلی تفاوت های متفاوتی وجود دارد. این تفاوت ها شامل ویسکوزیته، روغن پایه و مواد افزودنی می باشد. مورد دیگری که نیازمند توجه است، سازگار نبودن روغن های قدیمی با موتور های مدرن است، برخی از روغن های فروخته شده منسوخ شده و از موتورهای مدرن محافظت نمی کنند. در حالی که هیچ قانونی مبنی بر ممنوعیت فروش این روغن های وجود ندارد، همه چیز به آگاهی مصرف کنندگان بر می گردد تا از استفاده از روانکار های نادرست در وسایل نقلیه خود جلوگیری کنند.

 

 

منبع: http://www.machinerylubrication.com

 

نظر خود را بیان کنید