آنتی سیز (Anti-Seize) چیست؟ | گریس پایه مس | گریس مولی اسلیپ

نویسنده مدیر 2020/02/01 10:47:20 0 نظر

آنتی سیز ((Anti-Seize چیست؟

 

گریس آنتی سیز بر روی پیچ ها ، اتصال دهنده ها ، فلنج ها و سایر رابط های بست دار جهت جلوگیری از جوش خوردگی ، توقیف و خوردگی و همچنین روغن کاری جهت سهولت در جداسازی استفاده می شوند.

آنتی سیز می تواند خمیر ، گریس و یا پوشش دهنده باشد و بر پایه طیف گسترده ای از مواد (به عنوان مثال مس ، نیکل) مناسب سیستم های خاص باشد. بنابراین ، انتخاب محصول آنتی سیز صحیح برای سیستم خاص بسیار مهم است.

 

 

چرا از آنتی سیز استفاده می کنیم؟

 

انتخاب یک آنتی سیز مناسب می تواند مزایای زیادی را به یک سیستم مهندسی شده بیافزاید.

مزایای استفاده از گریس آنتی سیز:

• در هنگام مونتاژ از گالینگ و سایش بست ها جلوگیری می کند

• فشار بسته شدن دقیق تر و مداوم تری را در بستها ایجاد می کند

• در حین کار ، سطوح یک رابط اتصالی را جدا کرده و روانکاری می کند ، باعث کاهش سایش و شل شدن می شود

• با جلوگیری از ورود آب و مواد شیمیایی ، خوردگی رابط ها را کاهش می دهد

• سبب آسان سازی جداسازی و جلوگیری از آسیب رساندن به قطعات هنگام جداسازی قطعات می شود

 

چه مقدار آنتی سیز باید برای یک سطح استفاده شود؟

 

یک لایه نازک کافی است. برای یک مونتاژ اتصال دهنده معمولی ، یک لایه با ضخامت تقریباً 0.1 میلی متر مناسب است.

برخی آموزش ها توصیه می کنند که شیار های پیچ و مهره را به طور کامل پر کنید. با این حال ، هرچه آنتی سیز اضافی استفاده شود، در حین بسته شدن پیچ و مهره توسط فشار از زیر اتصال خارج شده و اصراف می شود.

نحوه درست استفاده از هر محصول در برگه اطلاعات فنی آن به طور کامل شرح داده شده است، با این حال در صورت بروز هرگونه مشکل می توانید از کارشناسان شرکت روغنکار مشاوره رایگان دریافت کنید.

 

 

تفاوت گریس صنعتی و آنتی سیز

 

گریس و آنتی سیز گزینه های رایج برای فرآیندهای مونتاژ صنعتی هستند. با این حال ، هر دو به عملکرد و دوام نهایی محصول کمک می کنند ، درک تفاوت های آنها مهم است.

 

گریس

 

ایده آل برای کاربرد های پر سرعت و کم فشار تر ، گریس با روغن پایه و یک غلیظ کننده ساخته می شود. بدون داشتن مواد جامد یا با مواد جامد کم ، گریس باعث می شود قطعاتی مانند بلبرینگ های اتومبیل پر سرعت بدون تماس سطحی حرکت کنند.

با این حال ، گریس به تنهایی برای بارهای بسیار بالا و یا دمای بسیار بالا مناسب نیست. دلیل این امر این است که روغن در حدود 400 درجه فارنهایت سوخته می شود و فیلم آن به اندازه کافی قوی نیست که در برابر فشار ناشی از تماس با فشار بالا مقاومت کند.

 

آنتی سیز

 

طراحی شده برای تبدیل گشتاور به نیروی محکم تر و موثرتر ، آنتی سیز با مواد روانکار جامد و یک گریس حامل فرموله شده است. به دلیل داشتن مواد جامد بالا ، آنتی سیز می تواند در حالی که روانکاری و کاهش اصطکاک را فراهم می کند ، بار فشار زیادی را نیز تحمل کند.

با این حال ، آنتی سیز برای کاربرد های با سرعت بالا مناسب نیست ، زیرا محتوای بالای روانکار های جامد آن می تواند باعث انسداد قطعات شود.

با وجود این ، برخلاف گریس ها ، روان کننده جامد در آنتی سیز می تواند در برابر درجه حرارت بالا مقاومت کند و حتی در محیط هایی بسیار پر فشار از گالینگ و لرزش قطعات محافظت می کنند. این امر آن را برای بسیاری از کاربرد پیچ و مهره مناسب می کند.

 

برای مقایسه در یک نگاه به نمودار زیر مراجعه کنید:

 

آنتی سیز

گریس

دارای روانکار های جامد

بدون مواد جامد نا محلول

مناسب برای کاربرد های کم سرعت و فشار بالا

مناسب برای کاربرد های پر سرعت ، کم تماس و کم فشار

مناسب برای محیط های حرارت بالا

معمولاً برای دمای بالاتر از 400 درجه فارنهایت مناسب نیست

 

نظر خود را بیان کنید