مشخصات کامل و خرید گریس دور بالا و گریس سرعت بالا

نویسنده مدیر 2022/03/15 15:43:41 0 نظر

گریس دور بالا یا گریس سرعت بالا به انواع خاصی از گریس مخصوص بلبرینگ گفته می شود که به گونه‌ای فرموله شده‌اند که در برابر بهم خوردن یکنواختی خود مقاومت کنند و با وجود سرعت‌های چرخش بالا در جای خود باقی بمانند و از ایجاد سفتی و بی نظمی در ضخامت روان‌کننده جلوگیری می‌کنند. این مقاومت با ضریب DN اندازه گیری می شود که قطر متوسط ضرب در تعداد چرخش در دقیقه است. بلبرینگ های سرعت بالا تحت برنامه روانکاری هیدرودینامیک کار می کنند. ویسکوزیته کمتر روغن پایه همراه با انواع غلیظ کننده خاص، کمترین اصطکاک داخلی را که در چنین کاربردهایی با سرعت بالا ضروری است ارائه می دهد. 

 

ویسکوزیته گریس دور بالا / گریس سرعت بالا

گریس دور بالا

روغن پایه گریس چیزی است که جداسازی اساسی بین دو سطحی را که ممکن است در تماس باشند فراهم می کند. بنابراین، انتخاب ویسکوزیته صحیح بسیار مهم است. یکی از راه های رایج برای شناسایی ویسکوزیته مناسب، ابتدا تعیین ضریب سرعت است که از روی سرعت بلبرینگ (دور در دقیقه) ضرب در قطر گام (در صورت استفاده از روش NDm) محاسبه می شود. هنگامی که سرعت بلبرینگ افزایش می یابد، ضریب سرعت نیز افزایش می یابد. اگر سرعت یاتاقان و ضریب سرعت افزایش یابد، ویسکوزیته مربوطه برای کاربرد باید کاهش یابد.

 

ویسکوزیته عملیاتی به دمای عملیاتی واقعی بستگی دارد. با ضریب سرعت 400000 و دمای عملیاتی کمتر از 60 درجه سانتیگراد، ممکن است حداقل درجه ویسکوزیته 15-22 مورد نیاز باشد. اگر دمای کار به 100 درجه سانتیگراد نزدیکتر باشد، حداقل درجه ویسکوزیته 32-46 ممکن است ضروری باشد. ویسکوزیته بیشتر قابل قبول است و ممکن است به محافظت بهتر کمک کند تا زمانی که بیش از حد نباشد و منجر به دماهای شدید، خرابی زودرس گریس یا خرابی بلبرینگ نشود. بنابراین، درجه ویسکوزیته 68 یا بالاتر اغلب در این کاربردها انتخاب می شود.

نوع غلیظ کننده گریس سرعت بالا، غلظت گریس دور بالا و تعداد NLGI نیز باید در نظر گرفته شود. به دلیل فاکتورهای زیادی که باید در نظر گرفته شود، دیدن گریس هایی که به طور خاص برای کاربردهای با دمای بالا یا سرعت بالا برچسب گذاری شده اند غیرعادی نیست. باز هم، این نشان می دهد که گریس برای عملکرد در این شرایط فرموله شده است. به عنوان مثال، پایداری ساختاری گریس، مقاومت در برابر اکسیداسیون، حفاظت در برابر سایش و خوردگی و غیره، همگی برای کاربردهای با سرعت بالا بسیار مهم هستند.

 

از آنجایی که دماهای بالاتر در این کاربردها مورد انتظار است، روغن پایه مصنوعی و یک سیستم افزودنی پیشرفته اغلب توصیه می شود، به خصوص اگر بلبرینگ بحرانی باشد. بسته به سازنده، ضخیم‌کننده‌های مختلف گریس ممکن است مناسب باشند، از جمله گریس پلی اوره و گریس لیتیوم، اگر ویژگی‌های کانالی خوبی داشته باشند و با افزایش سرعت یاتاقان به تولید گرمای بیش از حد کمک نکنند.

 

ویژگی ها و کاربرد گریس دمای بالا و گریس سرعت بالا

گریس سرعت بالا

اغلب این گریس ها دارای خواصی هستند که به آنها امکان می دهد در این سرعت های بالا صدای ناشی از یاتاقان ها (گریس های کم صدا) را کاهش دهند. بنابراین آنها استفاده مربوط به مصرف کننده نهایی را تضمین می کنند. کاربرد های گریس دما بالا عبارتند از:

 

گریس های پرسرعت مخصوصا برای روانکاری تجهیزاتی مانند:

  • بلبرینگ، بلبرینگ سوزنی
  • موتورهای الکتریکی
  • یاتاقان های صفحه سنگ شکن
  • بلبرینگ روتور
  • ماشین ابزار، مته
  • ربات ها، موتورهای مینیاتوری
  • دوک بر روی ماشین آلات نساجی

به کار می روند.

 

ویژگی های گریس سرعت بالا عبارتند از:

گریس‌های سرعت بالا رفتار رئولوژیکی خاصی از خود نشان می‌دهند: تحت برش، به مایع تبدیل می‌شوند و اجازه روان‌کاری نزدیک به روغن را می‌دهند. پس از توقف، آنها به قوام خود باز می گردند و آب بندی را تضمین می کنند. این پدیده های به شدت تیکسوتروپیک توسط ضخیم کننده ارائه می شود. گریس های لیتیومی با صابون کم یا حتی پلی اوره بیشتر، مناسب ترین محصولات برای این محدودیت های سرعت هستند.

  • کنترل فرآیند تولید برای ارائه گریس های بسیار تیکسوتروپیک با نویز کم
  • روغن های پایه با ویسکوزیته کم (10 تا 100 cSt) و اغلب با منشاء مصنوعی (PAO، استرهای مصنوعی)
  • استفاده از اصلاح کننده های اصطکاک و ترکیبات آنتی اکسیدانی برای حداقل سایش و طول عمر بهینه

 

گریس برای سرعت های بسیار بالا می تواند در دماهای بسیار پایین نیز استفاده شود و پایداری قابل توجهی در برابر اکسیداسیون نشان می دهد. علاوه بر این، آنها برای مدت طولانی تری نسبت به گریس های معمولی مقاومت می کنند.

 

شرکت بازرگانی روغن کار مرکز تخصصی ارائه انواع روغن تخصصی و انواع گریس صنعتی نظیر گریس دما و سرعت بالا آمادگی خود را جهت ارائه مشاوره رایگان و عرضه محصولات تخصصی و اورجینال اعلام می دارد. 

نظر خود را بیان کنید